Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
400004 SE SE Methods for Doctoral Candidates (2015S)
Qualitative Interviews
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Su 01.02.2015 08:00 to Sa 28.02.2015 23:59
- Deregistration possible until Tu 10.03.2015 23:59
Details
max. 15 participants
Language: German, English
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Tuesday 03.03. 16:30 - 18:00 C0628A Besprechung SoWi, NIG Universitätsstraße 7/Stg. III/6. Stock, 1010 Wien
- Tuesday 17.03. 16:30 - 18:00 C0628A Besprechung SoWi, NIG Universitätsstraße 7/Stg. III/6. Stock, 1010 Wien
- Tuesday 14.04. 16:30 - 18:00 C0628A Besprechung SoWi, NIG Universitätsstraße 7/Stg. III/6. Stock, 1010 Wien
- Tuesday 28.04. 16:30 - 18:00 C0628A Besprechung SoWi, NIG Universitätsstraße 7/Stg. III/6. Stock, 1010 Wien
- Tuesday 05.05. 16:30 - 18:00 C0628A Besprechung SoWi, NIG Universitätsstraße 7/Stg. III/6. Stock, 1010 Wien
- Tuesday 12.05. 16:30 - 18:00 C0628A Besprechung SoWi, NIG Universitätsstraße 7/Stg. III/6. Stock, 1010 Wien
- Tuesday 02.06. 16:30 - 18:00 C0628A Besprechung SoWi, NIG Universitätsstraße 7/Stg. III/6. Stock, 1010 Wien
- Tuesday 16.06. 16:30 - 18:00 C0628A Besprechung SoWi, NIG Universitätsstraße 7/Stg. III/6. Stock, 1010 Wien
- Tuesday 30.06. 16:30 - 18:00 C0628A Besprechung SoWi, NIG Universitätsstraße 7/Stg. III/6. Stock, 1010 Wien
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
Bogner, A., et al. (2009), Experteninterviews: Theorien, Methoden, Anwendungsfelder, Heidelberg: Springer Verlag.
Charmaz, K. (2006), An Invitation to Grounded Theory. In: Ebd.: Constructing Grounded Theory. A Practical Guide Through Qualitative Analysis, London: SAGE.
Denzin, K. N., Lincoln, Y. S. (2000), Handbook of Qualitative Research, Thousand Oaks (u.a.): Sage, 2. Auflage.
Froschauer, U.; Lueger, M. (1992), Das qualitative Interview. Zur Analyse sozialer Systeme, Wien:WUV.
Mayring, P., 2000: Qualitative Inhaltsanalyse. Forum: Qualitative Sozialforschung 1(2).
Scheibelhofer, E., 2008: Combining Narration-Based Interviews with Topical Interviews: Methodological Reflections on Research Practices.: International Journal of Social Research Methodology, 11(5), S. 403-416.
Schütze, F. 1977: Die Technik des narrativen Interviews in Interaktionsfeldstudien dargestellt an einem Projekt zur Erforschung von kommunalen Machtstrukturen. Arbeitsberichte und Forschungsmaterialen Nr. 1, Universität Bielefeld, Fakultät für Soziologie.
Witzel, A., 2000: Das problemzentrierte Interview. Forum: Qualitative Sozialforschung 1(1).
Charmaz, K. (2006), An Invitation to Grounded Theory. In: Ebd.: Constructing Grounded Theory. A Practical Guide Through Qualitative Analysis, London: SAGE.
Denzin, K. N., Lincoln, Y. S. (2000), Handbook of Qualitative Research, Thousand Oaks (u.a.): Sage, 2. Auflage.
Froschauer, U.; Lueger, M. (1992), Das qualitative Interview. Zur Analyse sozialer Systeme, Wien:WUV.
Mayring, P., 2000: Qualitative Inhaltsanalyse. Forum: Qualitative Sozialforschung 1(2).
Scheibelhofer, E., 2008: Combining Narration-Based Interviews with Topical Interviews: Methodological Reflections on Research Practices.: International Journal of Social Research Methodology, 11(5), S. 403-416.
Schütze, F. 1977: Die Technik des narrativen Interviews in Interaktionsfeldstudien dargestellt an einem Projekt zur Erforschung von kommunalen Machtstrukturen. Arbeitsberichte und Forschungsmaterialen Nr. 1, Universität Bielefeld, Fakultät für Soziologie.
Witzel, A., 2000: Das problemzentrierte Interview. Forum: Qualitative Sozialforschung 1(1).
Association in the course directory
Last modified: Mo 07.09.2020 15:46
Didaktisch basiert das Seminar aus einer Kombination der gemeinsamen Lektüre einschlägiger Texte und deren intensiver Diskussion, Input der LV-Leiterin, praktischen Übungen der Interviewdurchführung und analyse, sowie Kleingruppenarbeit (Auswertungen).
Für den Zeugniserwerb werden (vorläufige) Interpretationsergebnisse von Kleingruppen verschriftlicht und reflektiert.