Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
480068 SE Practical Seminar - Didactic Monitoring of the Practical Phase (2021W)
Continuous assessment of course work
Labels
Summary
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from We 01.09.2021 00:00 to Th 16.09.2021 00:00
- Deregistration possible until Tu 05.10.2021 11:22
Registration information is available for each group.
Groups
Group 1
Alle Informationen rund um die Praxisphase im Master finden Sie hier: https://ssc-lehrerinnenbildung.univie.ac.at/ssc-lehrerinnenbildung/praktikum/masterstudium/praxisphase-master/
Beachten Sie die abweichenden Anmeldezeiten!
Beachten Sie die abweichenden Anmeldezeiten!
max. 25 participants
Language: German
LMS: Moodle
Lecturers
Classes
LV-Termine: Nach Absprache mit den Studierenden.
Der Unterricht wird in hybrider Form als Kombination von digitaler Lehre und Vor-Ort-Lehre abgehalten. Die genaue Vorgehensweise wird zu Semesterbeginn besprochen.
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Attendance
Active participation in class.
Individual contributions to contents ( e.g. reflections, tasks, homework assignments )
Approaches to teaching sequences
term paper
Active participation in class.
Individual contributions to contents ( e.g. reflections, tasks, homework assignments )
Approaches to teaching sequences
term paper
Minimum requirements and assessment criteria
participation in class
attend 80% of the class
term paper
presentation in class
attend 80% of the class
term paper
presentation in class
Reading list
will be told in class
Wiater, Werner (2015): Unterrichtsplanung. Prüfungswissen - Basiswissen Schulpädagogik. Augsburg: Auer Verlag
Görsdorf, E.; Bruder R.; Sonnberger, J. (2009): Qualitätsentwicklung in der Lehre mit Neuen Medien. Graz: Grazer Universitätsverlag
Harmer, Jeremy (2017): The practice of English Languauge Teaching. Edinburg: Pearson Education Limited.
Scrivener. Jim (2011): Learning Teaching. The essential guide to English language teaching. London: MacMillan Books.
Seidel A., Wapenhans H., Mehlhorn G., Heyer Ch., Stadler W., Behr U., Hartenstein K. (2014): Fachdidaktik Russisch: Eine Einführung. Tübingen: Narr Verlag.
Wiater, Werner (2015): Unterrichtsplanung. Prüfungswissen - Basiswissen Schulpädagogik. Augsburg: Auer Verlag
Görsdorf, E.; Bruder R.; Sonnberger, J. (2009): Qualitätsentwicklung in der Lehre mit Neuen Medien. Graz: Grazer Universitätsverlag
Harmer, Jeremy (2017): The practice of English Languauge Teaching. Edinburg: Pearson Education Limited.
Scrivener. Jim (2011): Learning Teaching. The essential guide to English language teaching. London: MacMillan Books.
Seidel A., Wapenhans H., Mehlhorn G., Heyer Ch., Stadler W., Behr U., Hartenstein K. (2014): Fachdidaktik Russisch: Eine Einführung. Tübingen: Narr Verlag.
Group 2
Alle Informationen rund um die Praxisphase im Master finden Sie hier: https://ssc-lehrerinnenbildung.univie.ac.at/ssc-lehrerinnenbildung/praktikum/masterstudium/praxisphase-master/
Beachten Sie die abweichenden Anmeldezeiten!
Beachten Sie die abweichenden Anmeldezeiten!
max. 25 participants
Language: German
LMS: Moodle
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Der Unterricht wird nach Möglichkeit Vor-Ort-Lehre abgehalten. Einzelne Termine können themen- und didaktisch bedingt digital abgehalten werden. Die genaue Vorgehensweise wird zu Semesterbeginn besprochen. Pandemiebedingt können sich Änderungen ergeben. Es gelten die jeweils aktuellen Covid-Regeln (Universität Wien, Bundesregierung). Aufgrund unserer persönlichen Situation ersuchen wir, bei Präsenzveranstaltungen eine FFP2-Maske zu tragen. Wir danken für Ihr Verständnis.
- Wednesday 13.10. 13:15 - 14:45 Seminarraum 4 Slawistik UniCampus Hof 3 2R-EG-45
- Wednesday 13.10. 15:00 - 16:30 Seminarraum 4 Slawistik UniCampus Hof 3 2R-EG-45
Aims, contents and method of the course
Design and preparation of teaching unitsCriteria for monitoring and evaluating teaching performance / Feedback in the classroom ( Basic ideas of EPOSTL )The participants of the course know the essential aspects of the topics discussed and understand their significance for competency-based language teaching. They are able to apply the basic principles to planning and designing their own teaching concepts and to their practical teaching work.
Assessment and permitted materials
AttendanceActive participation in class.Individual contributions to contents ( e.g. reflections, tasks, homework assignments )Approaches to teaching sequencesterm paper
Minimum requirements and assessment criteria
participation in classattend 80% of the classterm paperpresentation in class
Reading list
will be told in classWiater, Werner (2015): Unterrichtsplanung. Prüfungswissen - Basiswissen Schulpädagogik. Augsburg: Auer VerlagGörsdorf, E.; Bruder R.; Sonnberger, J. (2009): Qualitätsentwicklung in der Lehre mit Neuen Medien. Graz: Grazer UniversitätsverlagHarmer, Jeremy (2017): The practice of English Languauge Teaching. Edinburg: Pearson Education Limited. Scrivener. Jim (2011): Learning Teaching. The essential guide to English language teaching. London: MacMillan Books. Seidel A., Wapenhans H., Mehlhorn G., Heyer Ch., Stadler W., Behr U., Hartenstein K. (2014): Fachdidaktik Russisch: Eine Einführung. Tübingen: Narr Verlag.
Information
Examination topics
will be told in class
Association in the course directory
Praxisseminar MA-LA
Last modified: Tu 05.10.2021 11:31
Criteria for monitoring and evaluating teaching performance / Feedback in the classroom ( Basic ideas of EPOSTL )
The participants of the course know the essential aspects of the topics discussed and understand their significance for competency-based language teaching. They are able to apply the basic principles to planning and designing their own teaching concepts and to their practical teaching work.