Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
490015 SE Theory and practical experience of school development (2016W)
Praxisforschung
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 12.09.2016 12:00 to Mo 26.09.2016 12:00
- Deregistration possible until Fr 14.10.2016 12:00
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
verpflichtende Vorbesprechung am 05.10.2016
- Wednesday 05.10. 08:00 - 10:00 Seminarraum 7 Sensengasse 3a 2.OG
- Wednesday 12.10. 08:00 - 10:00 Seminarraum 7 Sensengasse 3a 2.OG
- Wednesday 19.10. 08:00 - 10:00 Seminarraum 7 Sensengasse 3a 2.OG
- Wednesday 09.11. 08:00 - 10:00 Seminarraum 7 Sensengasse 3a 2.OG
- Wednesday 16.11. 08:00 - 10:00 Seminarraum 7 Sensengasse 3a 2.OG
- Wednesday 23.11. 08:00 - 10:00 Seminarraum 7 Sensengasse 3a 2.OG
- Wednesday 30.11. 08:00 - 10:00 Seminarraum 7 Sensengasse 3a 2.OG
- Wednesday 07.12. 08:00 - 10:00 Seminarraum 7 Sensengasse 3a 2.OG
- Wednesday 14.12. 08:00 - 10:00 Seminarraum 7 Sensengasse 3a 2.OG
- Wednesday 11.01. 08:00 - 10:00 Seminarraum 7 Sensengasse 3a 2.OG
- Wednesday 18.01. 08:00 - 10:00 Seminarraum 7 Sensengasse 3a 2.OG
- Wednesday 25.01. 08:00 - 10:00 Seminarraum 7 Sensengasse 3a 2.OG
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
prüfungsimmanente LV, Anwesenheit in der LV, qualifizierte Mitarbeit in der Praxisforschung, Mitarbeit am Abschlussbericht
Minimum requirements and assessment criteria
Durchführung und Dokumentation des schulpraktischen Forschungsprojektes, Darstellung und Interpretation der Forschungsergebnisse
Examination topics
Reading list
Altrichter, Herbert & Posch, Peter (1990). Lehrer erforschen ihren Unterricht. Eine Einführung in die Methoden der Aktionsforschung. Bad Heilbrunn/Obb.: Klinkhardt.Flick, U.(2005): Qualitative Sozialforschung: Eine Einführung. Reinbeck bei Hamburg: Rowohlt Taschenbuch Verlag.Mayring, P. (2002). Einführung in die qualitative Sozialforschung. Eine Anleitung zu qualitativem Denken. Weinheim/Basel, Beltz Verlag.Mayring, P. und Gläser-Zikuda, M. (Hrsg., 2008). Die Praxis der Qualitativen Inhaltsanalyse. Weinheim/Basel, Beltz Verlg.
Association in the course directory
Last modified: We 21.04.2021 13:39
Kennenlernen schulinterner Entwicklungsprozesse, forschende Einblicke in die Schulpraxis, systematische Auseinandersetzung mit Innovationen im Praxisfeld Schule
Anwendung von Methoden der empirischer Sozialforschung (Interviews, Fragebögen, Beobachtungen)
Thema im WS 2016: Motivierung von Schülerinnen durch Einrichtung von i-Pad Klassen?