Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
490031 SE Theory and practical experience of education and consulting (2015W)
How to deal with activity, aggression and sexuality of adolescent. Teaching in uncertain times
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from We 09.09.2015 14:00 to We 23.09.2015 14:00
- Deregistration possible until Th 15.10.2015 12:00
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Tuesday 06.10. 18:30 - 21:45 Hörsaal 29 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- Tuesday 13.10. 18:30 - 21:45 Hörsaal 29 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- Tuesday 20.10. 18:30 - 21:45 Hörsaal 29 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- Tuesday 27.10. 18:30 - 21:45 Hörsaal 29 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- Tuesday 03.11. 18:30 - 21:45 Hörsaal 29 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- Tuesday 10.11. 18:30 - 21:45 Hörsaal 29 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- Tuesday 17.11. 18:30 - 21:45 Hörsaal 29 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
Information
Aims, contents and method of the course
Die benannten Bereiche werden aus der psychologischen Praxis mit >schwierigen< jungen Menschen angereichert. Das moderne und vielfältige Rollenverständnis, das an lehrende Personen herangetragen wird, bildet den ubergeordneten Fokus. Es gibt entwicklungspsychologischen Werkstattcharakter (Franz Breuer).
Assessment and permitted materials
Die Benotung erfolgt aufgrund schriftlicher und muendlicher Bewertung.
Minimum requirements and assessment criteria
Die Studierenden sollen lernen mit entwicklungspsychologischem Wissen umzugehen und die Grenze zwischen eigenen Handeln und Überweisen an Dritte zu erkennen.
Examination topics
Workshop
Reading list
Galliker, M. & Wolfradt, U. (Hrsg.). (2015). Kompendium psychologischer Theorien. Frankfurt: Suhrkamp.
Hübner, D. (2013). Zehn Gebote für das philosophische Schreiben. (2. aufl.) Göttingen: UTB.
Kroker, A. (2014). Exits to the posthuman future. Campridge: John Wiley.
Fend, H. (2005). Entwicklungspsychologie des Jugendalters. Wiesbaden: Verlag f Sozialwissenschaften.
Flammer, A. (2002). Entwicklungstheorien. Psychologische Theorien der menschlichen entwicklung. Bern: Huber.
Mach, E. (1929). Wissenschaftliche Weltauffassung. Der Wiener Kreis. In: Damböck, C. (2013). Der Wiener Kreis. Ausgewählte Texte, S. 7-33. Stuttgart: Reclam.
Quitmann, W. (2015). Klinische Familienpsychologie. Familien verstehen und helfen. Stuttgart: Klett Cotta.
Hübner, D. (2013). Zehn Gebote für das philosophische Schreiben. (2. aufl.) Göttingen: UTB.
Kroker, A. (2014). Exits to the posthuman future. Campridge: John Wiley.
Fend, H. (2005). Entwicklungspsychologie des Jugendalters. Wiesbaden: Verlag f Sozialwissenschaften.
Flammer, A. (2002). Entwicklungstheorien. Psychologische Theorien der menschlichen entwicklung. Bern: Huber.
Mach, E. (1929). Wissenschaftliche Weltauffassung. Der Wiener Kreis. In: Damböck, C. (2013). Der Wiener Kreis. Ausgewählte Texte, S. 7-33. Stuttgart: Reclam.
Quitmann, W. (2015). Klinische Familienpsychologie. Familien verstehen und helfen. Stuttgart: Klett Cotta.
Association in the course directory
Last modified: We 21.04.2021 13:39