Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
490032 SE Theory and practical experience of education and consulting (2017S)
How to deal with activity, aggression and sexuality of adolescent. Teaching in uncertain times
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from We 01.02.2017 13:00 to Mo 20.02.2017 12:00
- Deregistration possible until We 15.03.2017 12:00
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Tuesday 14.03. 18:30 - 21:45 Hörsaal 29 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- Tuesday 21.03. 18:30 - 21:45 Hörsaal 29 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- Tuesday 28.03. 18:30 - 21:45 Hörsaal 29 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- Tuesday 04.04. 18:30 - 21:45 Hörsaal 29 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- Tuesday 25.04. 18:30 - 21:45 Hörsaal 29 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- Tuesday 02.05. 18:30 - 21:45 Hörsaal 29 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- Tuesday 09.05. 18:30 - 21:45 Hörsaal 29 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
Information
Aims, contents and method of the course
Die benannten Bereiche werden aus der psychologischen Praxis mit >schwierigen< jungen Menschen angereichert. Das moderne und vielfältige Rollenverständnis, das an lehrende Personen herangetragen wird, bildet den ubergeordneten Fokus. Es gibt entwicklungspsychologischen Werkstattcharakter (Franz Breuer).
Assessment and permitted materials
Es handelt sich um eine prüfungsimmanente Lehrveranstaltung.
Minimum requirements and assessment criteria
Die Studierenden sollen lernen mit entwicklungspsychologischem Wissen umzugehen und die Grenze zwischen eigenen Handeln und Überweisen an Dritte zu erkennen. Die Benotung erfolgt aufgrund schriftlicher Arbeit, Referat unter Einbezug der Gruppe, aktiver Beteiligung an der Lehrveranstaltung (jeweils 1/3). Einen Termin kann man fehlen, wobei dadurch eine Beurteilung mit "Sehr gut" ausgeschlossen ist.
Examination topics
Reading list
Galliker, M. & Wolfradt, U. (Hrsg.). (2015). Kompendium psychologischer Theorien. Frankfurt: Suhrkamp.
Hübner, D. (2013). Zehn Gebote für das philosophische Schreiben. (2. aufl.) Göttingen: UTB.
Kroker, A. (2014). Exits to the posthuman future. Campridge: John Wiley.
Fend, H. (2005). Entwicklungspsychologie des Jugendalters. Wiesbaden: Verlag f Sozialwissenschaften.
Flammer, A. (2002). Entwicklungstheorien. Psychologische Theorien der menschlichen entwicklung. Bern: Huber.
Mach, E. (1929). Wissenschaftliche Weltauffassung. Der Wiener Kreis. In: Damböck, C. (2013). Der Wiener Kreis. Ausgewählte Texte, S. 7-33. Stuttgart: Reclam.
Pothast, U. (2016). Wie frei wird sind, ist unsere Sache. Personeneigene Freiheit in der Welt der Naturgesetze. Frankfurt am Main: Klostermann.
Quitmann, W. (2015). Klinische Familienpsychologie. Familien verstehen und helfen. Stuttgart: Klett Cotta.
Hübner, D. (2013). Zehn Gebote für das philosophische Schreiben. (2. aufl.) Göttingen: UTB.
Kroker, A. (2014). Exits to the posthuman future. Campridge: John Wiley.
Fend, H. (2005). Entwicklungspsychologie des Jugendalters. Wiesbaden: Verlag f Sozialwissenschaften.
Flammer, A. (2002). Entwicklungstheorien. Psychologische Theorien der menschlichen entwicklung. Bern: Huber.
Mach, E. (1929). Wissenschaftliche Weltauffassung. Der Wiener Kreis. In: Damböck, C. (2013). Der Wiener Kreis. Ausgewählte Texte, S. 7-33. Stuttgart: Reclam.
Pothast, U. (2016). Wie frei wird sind, ist unsere Sache. Personeneigene Freiheit in der Welt der Naturgesetze. Frankfurt am Main: Klostermann.
Quitmann, W. (2015). Klinische Familienpsychologie. Familien verstehen und helfen. Stuttgart: Klett Cotta.
Association in the course directory
Last modified: We 21.04.2021 13:39