Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
490106 PS Specific Challenges of Learning with Sensory and Speech Impairments (2019S)
Kommunikation bei Autismus
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Fr 01.02.2019 09:00 to Mo 18.02.2019 09:00
- Deregistration possible until Mo 25.03.2019 09:00
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Saturday 16.03. 09:00 - 14:00 Hörsaal 13 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
- Saturday 04.05. 09:00 - 14:00 Seminarraum 1 Porzellangasse 4, EG03
- Monday 01.07. 09:00 - 14:00 Seminarraum 1 Porzellangasse 4, EG03
- Tuesday 02.07. 09:00 - 14:00 Seminarraum 1 Porzellangasse 4, EG03
Information
Aims, contents and method of the course
Sensorische Einschränkungen und Einschränkungen der Sprache gefährden grundlegend die Teilhabe an der mitmenschlichen Umwelt. Ausgehend vom Phänomen des Autismus soll die existenzielle Bedrohung, die dieses bedeutet - was die Forderung nach dem Recht auf Teilhabe zu einem Menschenrecht werden lässt - aber auch die grundsätzliche Möglichkeit unter solchen Bedingungen pädagogisch zu handeln aufgezeigt werden.
Assessment and permitted materials
Hausarbeit, Lernjournal oder Portfolio
Minimum requirements and assessment criteria
An Hand eines Themas sollen die für die/den jeweilige*n Studierende*n relevanten Ergebnisse im Zusammenhang mit ausgewählter Literatur deutlich werden.
Examination topics
Nach Absprache thematisch relevante Literatur
Reading list
Wird in der ersten Veranstaltung geklärt.
Association in the course directory
Last modified: We 21.04.2021 13:39