Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
490185 UE Observing a.Decoding of Interactions of Children a.Young People w. Severe Emot. a.Social Problems (2019S)
Continuous assessment of course work
Labels
PH-WIEN
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Fr 01.02.2019 09:00 to Mo 18.02.2019 09:00
- Registration is open from Th 21.02.2019 09:00 to Tu 26.02.2019 09:00
- Deregistration possible until Mo 25.03.2019 09:00
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes
Currently no class schedule is known.
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Aktive Anwesenheit in der Lehrveranstaltung
Arbeitsaufträge zwischen den Präsenzphasen
Abschließende Seminararbeit
Arbeitsaufträge zwischen den Präsenzphasen
Abschließende Seminararbeit
Minimum requirements and assessment criteria
Anwesenheit
Mitarbeit und Präsentationen: 15%
Erfüllen der Arbeitsaufträge: 25%
Seminararbeit: 60%
Mitarbeit und Präsentationen: 15%
Erfüllen der Arbeitsaufträge: 25%
Seminararbeit: 60%
Examination topics
Reading list
Wird in der Lehrveranstaltung bekannt gegeben
Association in the course directory
Last modified: We 21.04.2021 13:54
Sie sind sich der Verschränkung des Handlungsfeldes „Emotionale und soziale Entwicklung“ mit anderen inklusionspädagogischen Handlungsfeldern bewusst und können diese Zusammenhänge anderen Lehrpersonen verständlich machen.
Die Studierenden lernen Formen der Beobachtung (mit dem Fokus auf Interaktionen) im schulischen Setting kennen und wenden diese in der Praxis an.
Sie erwerben Kenntnisse über diagnostische Fragestellungen, diagnostische Verfahren und grundlegende Rahmenbedingungen für förderdiagnostische Prozesse.