Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
490271 UE Documentation and Analysis of Interactions with Children and Young People (2019W)
Continuous assessment of course work
Labels
KPH Krems
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 02.09.2019 09:00 to Mo 16.09.2019 09:00
- Registration is open from Th 19.09.2019 09:00 to Tu 24.09.2019 09:00
- Deregistration possible until Mo 21.10.2019 12:00
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes
1. Termin: 10.10.2019, 11.30 - 13.00, Bildungszentrum Lacknergasse 87, Seminarraum 3
Weitere Termine:
10.10., 17.10., 24.10., 31.10., 07.11., 14.11., 21.11., 28.11., 05.12., 12.12., 19.12., 09.01.20, 16.01.20, 23.01.20., 30.01.20
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Lesen der Pflichtlektüre samt Erledigung damit assoziierter Aufgaben (Exzerpte)
- Seminararbeit
- Kleingruppenarbeit
- Reflexionsgespräch/-bericht
- Seminararbeit
- Kleingruppenarbeit
- Reflexionsgespräch/-bericht
Minimum requirements and assessment criteria
Um die LV positiv abschließen zu können, müssen die Leistungsanforderungen - siehe Leistungskontrolle im vorigen Punkt - erfüllt werden.
Examination topics
wird in der LV bekanntgegeben.
Reading list
Hollenweger (Hrsg.), ICF-CY, Hogrefe, 2019
Association in the course directory
Last modified: Tu 26.11.2024 00:32
- mit förderdiagostischen Anspruch vorliegende Fallmaterialien analysieren und im Rahmen der pädagogischen Förderung darlegen.
- in Grundzügen darlegen, welche Bedeutung Strukturen und dynamische Prozesse auf der Ebene von (dyadischen) Beziehungen, Gruppensituationen und Organisationen für die Arbeit mit Schüler*innen mit erheblichen emotionalen und sozialen Bedürfnissen haben.
- Möglichkeiten und Grenzen der interdisziplinären Zusammenarbeit erläutern.