Universität Wien
Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.

950226 VU WF 7.7.2 Marketing and Advertising Communications (2024S)

2.00 ECTS (1.00 SWS), Universitätslehrgänge
Continuous assessment of course work

Details

Language: German

Lecturers

Classes

Currently no class schedule is known.

Information

Aims, contents and method of the course

Inhaltliche Schwerpunkte:

· Marketingkonzepte und -strategien

· Corporate Identity / Corporate Design

Assessment and permitted materials

Die Leistungsbeurteilung setzt sich zusammen aus:

Vorbereitung: Pflichtlektüre mit Ausarbeitung einer Fragestellung (15%)
Mitarbeit in der Präsenzphase (23%)
Nachbereitung: Entwicklung eines Marketingkonzepts für Bibliotheken (Praxistransfer) (62%)

Minimum requirements and assessment criteria

Workload / Aufwand für Studierende insgesamt: 2 ECTS (= 50 h)

Unterricht/Präsenzphase: 11 h (= 15 Unterrichtseinheiten á 45 Minuten = 1 SS)

Selbststudium/Blended Learning: 39 h (8 h Vorbereitung und 31 h Nachbereitung)

Examination topics

schriftliche Ausarbeitung mehrerer Aufgabenstellungen

Reading list


Association in the course directory

Last modified: Tu 10.09.2024 14:47