Course Exam
220056 VO+UE Special Lecture (2016S)
Labels
WHEN?
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Th 01.09.2016 09:00 to Tu 27.09.2016 20:15
- Deregistration possible until Su 02.10.2016 20:15
Examiners
Information
Examination topics
- Lecture
- Discussion of Use Cases
- Guest Speakers
- Discussion of current topics in the Media Industry (Students can also contribute topics)
- There will be the possiblity of short (!) presentations of current topics (optional)
- Discussion of Use Cases
- Guest Speakers
- Discussion of current topics in the Media Industry (Students can also contribute topics)
- There will be the possiblity of short (!) presentations of current topics (optional)
Assessment and permitted materials
Written examinationThere will be the possibility of bonus points for optional (!) active participation. However, this is solely optional and the full number of points can also be attained through the exam. The scoring system will be explained in detail at the first lecture. Nevertheless, the exam is required to pass this lecture.
Minimum requirements and assessment criteria
1. Sie haben ein Basiswissen zu Innovationsmanagement.
2. Sie kennen Tools und Methoden die Sie im Innovationsmanagement anwenden können.
3. Sie kennen aktuelle Trends und Entwicklungen in der T.I.M.E-Branche
4. Sie wissen vor welchen Herausforderungen Medienunternehmen aktuell stehen
5. Sie kennen Beispiele für verschiedene Innovationen im Medienbereich
6. Sie können fundiert analysieren welche Umfeldeinflüsse sich auf die Medienbranche auswirken, dies mit Beispielen aus anderen Branchen in Beziehung setzen und daraus mögliche Handlungsempfehlungen ableiten.
7. Sie können die erlernten Tools & Methoden in Fallbeispielen auf konkrete Trends und Herausforderungen anwenden.
2. Sie kennen Tools und Methoden die Sie im Innovationsmanagement anwenden können.
3. Sie kennen aktuelle Trends und Entwicklungen in der T.I.M.E-Branche
4. Sie wissen vor welchen Herausforderungen Medienunternehmen aktuell stehen
5. Sie kennen Beispiele für verschiedene Innovationen im Medienbereich
6. Sie können fundiert analysieren welche Umfeldeinflüsse sich auf die Medienbranche auswirken, dies mit Beispielen aus anderen Branchen in Beziehung setzen und daraus mögliche Handlungsempfehlungen ableiten.
7. Sie können die erlernten Tools & Methoden in Fallbeispielen auf konkrete Trends und Herausforderungen anwenden.
Last modified: Mo 07.09.2020 15:39