Mag. Dr. Kathrin Trunkenpolz
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Institut für Bildungswissenschaft Zimmer C0629A Universitätsstr. 7 1010 Wien T: +43-1-4277-46788 F: +43-1-4277-46809
Teaching (iCal)
2023S
- 190060 SE Processes of Development in Counseling and Psychotherapy - Psychoanalytisch-pädagogische Erziehungsberatung: Theoretische Grundlagen und Gestaltung von Beratungsprozessen
2022W
- 190060 SE Processes of Development in Counseling and Psychotherapy - Psychoanalytische Beratungs- und Therapiekonzepte im Kindes- und Jugendalter: Theoretische Grundlagen und Gestaltung von Beratungs- und Therapieprozessen
2022S
- 190060 SE Processes of Development in Counseling and Psychotherapy - Erziehungsberatung: Konzepte, theoretische Grundlagen und Gestaltung von Beratungsprozessen
2021W
- 190044 SE BM 10 Bachelor's Thesis (PP+SP) - Prozesse der Professionalisierung im Schnittfeld von Bildung und Beratung
2021S
- 190008 SE BM 9 Field Research (PP+SP) - Praxisleitende Momente: Zur Erforschung des Zusammenspiels von Wahrnehmen, Erleben und Handeln von pädagogischen Fachkräften vor dem Hintergrund psychoanalytischer Verstehensansätze
2020W
- 190044 SE BM 10 Bachelor's Thesis (PP) - Verfassen wissenschaftlicher Arbeiten im Kontext psychoanalytisch-pädagogischen Nachdenkens
2020S
- 190021 SE BM 9 Field Research (PP) - Von der Analyse des Einzelfalls zur Formulierung allgemeiner Wissensbestände. Eine Meta-Analyse ausgewählter psychoanalytisch-pädagogischer Schriftenreihen
2019W
- 190135 SE BM 9 Accompanying Course to the Practicum (PP) - Annäherungen an des Erleben von Kindergarten-Pädagoginnen während der Eingewöhnungsphase: Qualitative Analyse von Interviews
2019S
- 190003 PS BM 8 Paradigmatic and Current Examples of Related Research (IP+PP+SP) - Zum Erleben von Transition und Veränderung im Verlauf kindlicher Entwicklung
2018W
- 190135 SE Counseling and Counseling Research - Beratung von Organisationen in unterschiedlichen pädagogischen Arbeitsfeldern
2018S
- 190135 SE Counseling and Counseling Research - Beratung von Organisationen in unterschiedlichen pädagogischen Arbeitsfeldern
2017W
- 190033 SE Bachelor's Paper I - Children's transition to out-of-home-care
- 190120 PS Individual and Development - Transitional processes in early chidhood. Transition to kindergarten from a psychoanalytic point of view
2017S
- 190083 SE Research Practicum - Children's transition to out-of-home-care
2016S
- 190084 SE Bachelor's Paper II - Rules and rituals during the transition from family care to kindergarten
2015S
- 190025 PS Individual and Development - Rules and rituals during the transition from family care to kindergarten
2014W
- 190021 PS Individual and Development - Rules and rituals during the transition from family care to kindergarten
2010S
2009W
- 190242 SE Education, Biography and Age - Education as a practise-leading moment in the work with old people I
2009S
- 190036 SE Exploring the relationsship between persons living in nursing homes and their caregivers II
2008W
- 190100 SE Exploring the relationsship between persons living in nursing homes and their caregivers I - Concepts and methods of exploration
2008S
- 190929 SE Exploring everydaylife situations in nursing homes II - Consequences for (further) training of nursing staff: research methods
2007W
- 190239 SE Analysis: Nursing home - training - maintenance personnel - Consequences for training of nursing staff: concepts and methods of exploration
2007S
- 190841 PS Educational interactions and processes - Educational interactions and processes of change in old age
Last modified: Su 25.02.2024 12:00