Major Field I-IV (40 ECTS)
Major Field I: Education in Transition (15 ECTS)
BM10 Theory Practice Transformation (5 ECTS)
- 190139 VO BM 9 Research Practice - Practice Research (DU+IP) - Diversität und soziale Ungleichheit
BM11 Concepts and Constructions of Humans (5 ECTS)
BM12 Education and Culture (5 ECTS)
Major Field II: Teaching and Learning (15 ECTS)
BM13 General Didactics (5 ECTS)
- 190010 VO Bm 3 Fields of Educational Practice (SB)
BM14 Designs and Methods of International Comparative Educational Science (5 ECTS)
BM15 History of Education, with Special Consideration of Austria (5 ECTS)
Major Field III: Special Needs and Inclusive Education (15 ECTS)
BM16 Special Needs and Inclusive Education (5 ECTS)
BM17 Consultation, Diagnostics, Rehabilitation and Therapy (5 ECTS)
- 190086 PS Consultation, Diagnostics, Rehabilitation and Therapy - Councelling, Diagnosis and Therapy in Special Needs and Inclusive
BM18 Categorical Remedial Educational Theory with Special Need (5 ECTS)
- 190060 PS [ en ] Categorical Remedial Educational Theory with Special Need - Category and Inclusion a Perspective from the Global South
Major Field IV: Education, Biography and Age (15 ECTS)
BM19 Consultation and Personality Development (5 ECTS)
- 190063 VO BM 3 Fields of Educational Practice (EW) - Ringvorlesung: Erwachsenenbildung - ein Feld zwischen Bildungspraxis, Wissenschaft und Politik
BM20 Biography and Age (5 ECTS)
- 190087 PS Biography and Age - Wer ist hier radikal? Jugend und Extremismus
BM21 Society and Social Change (5 ECTS)
- 190051 PS Society and Social Change - Wer ist "wir"? Verhandlungen kollektiver Identität im gesellschaftlichen Wandel
Last modified: Fr 26.06.2020 00:49
Gewählt werden kann zwischen vier Schwerpunkten.
Das jeweils erstgenannte Modul (10, 13, 16, 19) in jedem Schwerpunkt ist Pflicht für alle Studierenden, die weitere 5 oder 10 ECTS aus diesem Schwerpunkt wählen können.
Mehr als 15 ECTS können aus einem Schwerpunkt nicht angerechnet werden. Insgesamt sind 40 ECTS aus den Schwerpunkten zu absolvieren.