Major Field I-IV (40 ECTS)
Major Field I: Education in Transition (15 ECTS)
BM10 Theory Practice Transformation (5 ECTS)
- 190020 VO BM 9 Research Practice - Practice Research (AHP+DU+SB) - Pädagogik als praktische Wissenschaft - Perspektiven auf das Verhältnis von Theorie und Praxis
BM11 Concepts and Constructions of Humans (5 ECTS)
BM12 Education and Culture (5 ECTS)
Major Field II: Teaching and Learning (15 ECTS)
BM13 General Didactics (5 ECTS)
BM14 Designs and Methods of International Comparative Educational Science (5 ECTS)
BM15 History of Education, with Special Consideration of Austria (5 ECTS)
Major Field III: Special Needs and Inclusive Education (15 ECTS)
BM16 Special Needs and Inclusive Education (5 ECTS)
- 490047 VO Basics of Inclusive Education
BM17 Consultation, Diagnostics, Rehabilitation and Therapy (5 ECTS)
- 190086 PS Consultation, Diagnostics, Rehabilitation and Therapy - Councelling, Diagnosis and Therapy in Special Needs and Inclusive
BM18 Categorical Remedial Educational Theory with Special Need (5 ECTS)
- 190065 PS [ en ] Categorical Remedial Educational Theory with Special Need - A Perspective from the Global South
Major Field IV: Education, Biography and Age (15 ECTS)
BM19 Consultation and Personality Development (5 ECTS)
- 190021 VO BM 3 Fields of Educational Practice (DU+SP) - Praxisfelder der Sozialpädagogik - Sozialpädagogik als Paxisfeld
BM20 Biography and Age (5 ECTS)
- 190090 PS Biography and Age - Wer ist hier radikal? Jugend und Extremismus.
BM21 Society and Social Change (5 ECTS)
- 190075 PS Society and Social Change - Die Zukunft des Vergangenen - Aktuelle Konjunkturen von (pädagogischer) Autorität, Autorisierung und Autoritarismus
Last modified: Fr 08.01.2021 00:46
Gewählt werden kann zwischen vier Schwerpunkten.
Das jeweils erstgenannte Modul (10, 13, 16, 19) in jedem Schwerpunkt ist Pflicht für alle Studierenden, die weitere 5 oder 10 ECTS aus diesem Schwerpunkt wählen können.
Mehr als 15 ECTS können aus einem Schwerpunkt nicht angerechnet werden. Insgesamt sind 40 ECTS aus den Schwerpunkten zu absolvieren.